loading...
چشمه نور نماز
علی بازدید : 455 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

عواقب وخیم بی نمازی

شکی نیست که بی اعتنایی به نماز گناهی است بزرگ. خداوند در قرآن کریم کسانی را که به نماز بی توجه هستند تهدید میکندفَوَیْلٌ لِّلْمُصَلِّینَ الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ»1 ؛ پس وای بر نمازگزاران آنان که از نمازشان غافلند.

بنابراین شناسایی مصادیق این تحقیر ناپسند، مقدمه‌ پرهیز از این عصیان نابخشودنی است. عناوین زیر از مصادیق سبک شمردن نماز است.

الف) تأخیر نماز: امام صادق ـ علیه السلام ـ در تفسیر آیه‌ی شریفه‌ی قرآن، که در ارتباط با مذمت بی اعتنایی به نماز نازل گردیده است می‏فرماید:

 

 

 

علی بازدید : 365 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

نماز شب در قرآن

با اينكه آيات متعددى در اهميت نافله شب در قرآن كريم آمده است  اما جهت توضيحاتي اختصار به دو آيه اكتفا مى كنیم .

آيه اول :
و من الليل فتهجد به نافلة لك عسى ان يبعثك ربك مقاما محمودا (سوره اسرى آيه 79)
آيه دوم :
ان ربك يعلم انك تقوم ادنى من ثلثى الليل و نصفه و ثلثه و طائفة من الذين معك و الله يقدر الليل و النهار (سوره مزمل آيه 20)


در آيه اول خداوند ((مقام محمود)) كه تفسير به مقام شفاعت شده محصول نافله شب پيامبر مى شمارد و آينده اى اين چنين با ارزش ‍ را براى نافله شب بيان مى كند. مى فرمايد: مقدارى از شب را به بيدارى بگذران در حالى كه به نافله پرداخته اى اميد است پروردگارت به تو مقام محمود عنايت كند.

 

 

 

علی بازدید : 963 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

                                 نماز شب و سحر خیزی در اشعار برخی از شاعران عارف

الف) سعدی :

ای مرغ سحر عشق زِ پروانه بیاموز

                                                    کان سوخته را جان شد و آواز نیامد

این مدعیان در طلبش بی خبرانند

                                                   کان را کهخبر شد خبری باز نیامد

                                                                

                                                           

                                                                           ***

 

علی بازدید : 1349 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (1)

                                                 نماز ظهر عاشورا

بسیاری از یاران باوفای شهید کربلا ، امام حسین (ع) ، به خاک و خون غلتیده  و به شرف شهادت نایل آمده بودند .« ابوثمامه صیداوی » - یکی از فداکاران و یاوران امام شهید (ع) متوجه شد که وقت نماز ظهر فرارسیده است . بی درنگ به حضور امام حیسن (ع) شتافت و گفت : « یا ابا عبد الله ! جانم فدایت باد ، میبینم که این دشمنان بی دین ، دست به نبردی سخت زده اند ، اما به خدا سوگند من نمی گذارم تو کشته شوی ، مگر این که پیش از تو به خون در غلتم ! اینک دوست دارم که این آخرین  نماز ظهر  را با شما به جای آورم ». امام حسین (ع) سر بر آسمان فراز کرد و چون دید   .

علی بازدید : 290 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

                                       نماز ، معراج امام علی علیه السلام

جنگ احد كه بنام كوهى است نزديك مدينه ، در سال سوم هجرى روى داد و هفتاد تن ازمسلمانان نيز در آن به شهادت رسيدند، اين جنگ بنابر ضبط مورخين روز شنبه هفتم شوالرخ داده در اين جنگ تيرى بر پاى حضرت امير على (عليه السلام ) خورد.بعد از جنگ هر چه مى كردند به علت ناراحتى شديدامام نمى توانستند تير را از پاى حضرت خارج نمايند تا اينكه منتظر شدند حضرت واردنماز شود، در حين اقامه نماز تير را از پاى حضرت خارج كردند بعد از نماز حضرت ديددرد زخم كمتر شده است و محل نماز خون آلوده شده است بعد متوجه شد كه تير از پاى اوخارج شده است . سپس حضرت فرمود: بخالق الاكبر من متوجه خارج شدن تير نشدم

 

 

علی بازدید : 224 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

نکات پزشکي پيرامون نماز

تاثير نماز بر تعادل ناقل هاي عصبي :

 در مقالات گذشته “ چهل نكته پزشكي پيرامون نماز ” گهگاه به اقتضاي سخن ، به مفهوم “ ناقل هاي عصبي ” و تعادل آنها توجه نموده ايم ، كه در اين شماره به اختصار ، به شرح اين موضوع اساسي مي پردازيم .

     دستگاه مغز و اعصاب هر انسان از مجموع حدود ميليارد سلول عصبي ( نورون ) تشكيل شده است كه مجموعه اين سلولها توسط رقم سرسام آوري از سلولهاي مختلف ، يعني بالغ بر 600 ميليارد سلول ديگر ، حمايت مي شوند. توجه كنيد كه خالق آفرينش ، همه اين سلولها را در دستگاه عصبي هر انساني با نظمي خارق العاده و اعجاب انگيز ، در كنار هم قرار داده است . در اين ميان ناقل هاي عصبي ( نوروترانس ميترها ) مواد شيميايي بسيار ريزي هستند كه در ميان خيل عظيم سلولهاي عصبي ، در هر لحظه اي از حيات انسان ، دچار ميلياردها تغيير و تحول شگرف مي شوند و ارتباط اجزاي دستگاه اعصاب را با يكديگر و با سراسر بدن ، فراهم مي كنند .

 

 

 

تعداد صفحات : 10

درباره ما
به امید روزی که همه خبرهای جهان این باشد ::: مهدی فاطمه آمد :::
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نمازت رو اول وقت میخونی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 112
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 743
  • بازدید کلی : 106,317