loading...
چشمه نور نماز
علی بازدید : 246 شنبه 10 دی 1390 نظرات (0)

زندگی نامه سرلشگر خلبان عباس بابایی

 

 شهيد عباس بابايي، بزرگ مردي كه در مكتب شهادت پرورش يافت مجاهدي كه زهد و تقوايش بسان دريايي خروشان بود و هر لحظه از زندگانيش موج ها در برداشت. مرد وارسته اي كه سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگي و كرامت بود، رزمنده اي كه دلاور ميدان جنگ بود و مبارزي سترگ با نفس اماره ي خويش. از آن زمان كه خود را شناخت كوشيد تا جز در جهت خشنودي حق تعالي گام برندارد. به راستي او گمنام، اما آشناي همه بود. از آن روستاييِ ساده دل، تا آن خلبان دلير و بي باك. شهيد بابايي در سال 1329، در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود. دوره ي ابتدايي و متوسطه را در همان شهر به تحصيل پرداخت و در سال 1348، به دانشكده خلباني نيروي هوايي راه يافت و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتي براي تكميل دوره به آمريكا اعزام شد.

 

 

علی بازدید : 287 شنبه 10 دی 1390 نظرات (0)

...زندگینامه شهید عباس بابایی...

                                                           

نام : عباس بابایی
نام پدر : اسماعیل
تولد : ۱۴ آذر ۱۳۲۹
محل تولد : قزوین
راه یابی به دانشکده خلبانی نیروی هوایی : ۱۳۴۸
اعزام به آمریکا جهت تکمیل دوره خلبانی : ۱۳۴۹
بازگشت به ایران : ۱۳۵۱
ازدواج با صدیقه (ملیحه ) حکمت: ۴ شهریور ۱۳۵۴
فرماندهی پایگاه هشتم هوایی اصفهان (ارتقاء از درجه سروانی به درجه سرهنگ دومی) : ۷/۵/۱۳۶۰
معاون عملیات نیروی هوایی تهران (ترفیع به درجه سرهنگ تمامی) : ۹/۹/۱۳۶۲
افتخار به درجه سرتیپی : ۸/۲/۱۳۶۶
تاریخ شهادت : ۱۵ مرداد ۱۳۶۶
محل دفن : گلزار شهدای قزوین
طول مدت حیات : ۳۷ سال

 

 

 

علی بازدید : 354 شنبه 10 دی 1390 نظرات (0)

نماز در اتاق ژنرال(روایتی از شهید عباس بابایی) :


دوره خلبانی من در آمریکا تمام شده بود و بهترین نمرات را در امتحانات پروازی بدست آورده بودم ولی بخاطر گزارشهایی که در پرونده ام وجود داشت،گواهی نامه خلبانی برایم صادر نمیشد.سرانجام روزی به دفتر رئیس دانشگاه،که یک ژنرال آمریکایی بود،احضار شدم.به اتاقش رفتم و احترام گذاشتم.او از من خواست که بنشینم.پرونده ام در مقابل او روی میز بود.ژنرال آخرین فردی بود که باید نسبت به قبول یا رد شدنم در خلبانی نظر میداد.او پرسش هایی کرد که من پاسخ دادم.از سوالهای ژنرال بر می آمد که نظر خوبی نسبت به من ندارد.ناگهان در اتاق به صدا درآمد و منشی ژنرال وارد شد و پس از احترام از او خواست تا برای کار مهمی از اتاق خارج شود.با رفتن ژنرال من مدتی در اتاق تنها ماندم،به ساعتم نگاه کردم،وقت نماز ظهر بود.با خود گفتم ای کاش در اینجا نبودم و میتوانستم نمازم را در اول وقت بخوانم.انتظارم برای آمدن ژنرال طولانی شد.اندیشیدم که هیچ کاری مهمتر از نماز نیست.

 

علی بازدید : 377 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

 

نماز شب در احادیث

پيامبر صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏ آله :

صَلاةُ اللّيلِ مَرضاةٌ لِلرَّبِّ وَ حُبُّ المَلائِكَةِ وَ سُنَّةُ النبياءِ وَ نورُ المَعرفَةِ وَ اَصلُ اليمانِ وَ راحَةُ البدانِ وَ كَراهيَةٌ لِلشَّيطانِ وَ سِلاحٌ عَلَى العداءِ وَ اِجابَةٌ لِلدُّعاءِ وَ قَبولُ العمالِ وَ بَرَكَةٌ فِى الرِّزقِ؛

 

نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آسايش بدن‏ها، مايه ناراحتى شيطان، سلاحى بر ضدّ دشمنان، مايه اجابت دعا، قبولى اعمال و بركت در روزى است.

ارشاد القلوب، ج 1، ص 191

 

 

علی بازدید : 772 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)


نماز در متون ادبي و شعر

جملات کوتاه درباره نماز

- « نماز، محکم ترين رشته ي الفت بين بندگان و خداست، و واي برآن کسي که از اين پيوند جداست، و حيات و زندگيش از نور اين عبادت پربها، بي بهره است.
-
نماز، واقعيتي است که خداوند مهربان از باب عشق و محبت از انسان خواسته است، نماز نوراني ترين حکم در شبستان حيات بندگان شايسته الهي است.
-
نماز، ريسمان اتصالي است که همه هستي و موجوديت آدمي را به ملکوت پيوند داده، و مانند اين رشته پرارزش و منبع فيض، برنامه اي براي ايجاد ارتباط بين بشر و حق مطلق نمي توان يافت.
-
نماز، پناه بي پناهان، سنگر دردمندان، گلستان روح افزاي عاشقان، چراغ پر فروغ نيمه شب مشتاقان، صفاي دل مستان، و سير و سلوک آگاهان است.

 

 

علی بازدید : 267 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)

نجات از دست « شيطان » در نماز

در روايتي آمده است كه : هنگام نماز ، « شيطان » حاضر مي شود و آن قدر نماز گزار را وسوسه مي كند تا از حالت نماز بيرون آيد . حضرت رسول(ص) فرمود : وقتي بنده خدا مشغول نماز مي شود ،« شيطان » مي آيد و مي گويد : به فكر فلان چيز و فلان كس و فلان كار باش و چيزهايي را در ذهن انسان رديف مي كند  تا وقتي كه فراموش كند كه نماز مي خواند و چند ركعت خوانده است .

تعداد صفحات : 10

درباره ما
به امید روزی که همه خبرهای جهان این باشد ::: مهدی فاطمه آمد :::
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نمازت رو اول وقت میخونی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 112
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 754
  • بازدید کلی : 106,328